Tuesday 26 November 2013

Sahabat ..

Bismillahirrahmanirrahim..

Aku nak letak muka aku sebelah kiri kau,tapi photoshot tak jadi :P
    

           Aku tak tahu nak start dari mana.Betapa lama tak menulis,dah dungu nak bercerita yang indah-indah macam mereka bertinta.Ken,baca entry kau buat aku terlalu eager nak membalas. http://kenkarin.blogspot.com/2013/11/pathetic-me.html Baca entry blog Aina pun,rasa macam .. seriously,nak terbang balik sana peluk korang.Nak sangat cakap dengan kau,tapi internet legging.Whatsapp tak sama macam bercakap biasa,cakap tak sama macam duduk gelak makan semeja bertentang mata.Skype pun takkan sama macam aku ada di sana sama-sama dengan korang,.Masa yang lepas takkan sama macam yang sekarang.Reminiscing good times always the hardest kan?

           Dah 4 minggu aku disini.Dan dah nak dekat 6 bulan kita tak jumpa kan?Last jumpa masa aku teman kau keluar Awal Bahr balik pukul 12 malam.Bahaya masa tu dah keluar pekeliling suruh duduk rumah diam-diam,dah tengah riot nak mula,tapi Tanta macam cool je.Well,aku takkan biarkan kau buat stupid thing alone,keluar sorang-sorang melepaskan hajat beli buah tangan kat orang Msia.So aku teman kau.Baik kan aku ^_^ Haha.Honestly,tak ada sehari pun yang berlalu tanpa ingat korang. Rindu.Betapa payah nak buat keputusan bertukar haluan.Tapi kita punya reasons sendiri kan.Aku tak hidup sorang-sorang Ken,aku ada mak ayah yang aku jugak nak sangat penuhi impian mereka even hati aku berat.Apa yang korg rasa,aku juga rasa.Dah penat menangis sampai hati dah resistant,air mata pun tak keluar baca entry kau.Betapa aku rindu saat kita bersama.Seriously,aku sedih sangat hari ini.Tapi korang tak de.Rasa kehilangan yang tiap-tiap hari terasa tu makin terasa.Dapat dua result dalam satu masa.Rasa macam kena bomb.Hati berdarah.Tapi tetibe teringat kata-kata Aina masa aku pernah lepak dengan dia kat rooftop "Hidup ni tak lama,kena hadapi jugak.Hidup kita,cuma kita dengan Tuhan.Tak siapa dapat tahu,orang tak rasa apa kita rasa.Sabar hadapi semua mehnah dunia..Akhir nak jumpa Tuhan,sabar je."Entah,Tuhan merancang,siapa aku nak tolak takdir yang dah ditetapkan.Rasa down yang amat hari ni,kalau kat sana,kau ada nak tepuk belakang aku.Sekarang cuma boleh whatsapp.Dah tak sama..Terasanya.Ada korang,buat beban aku hilang.

           Ken,tahniah.Sebab kau berjaya melangkah tahun 3.Kau hebat!Kan dah kata kau boleh buat.Maaf,tak dapat nak celebrate sama-sama.Kalau tak,mesti dah keluar gi jalan-jalan kan.Harapan aku nak grad sama-sama dengan korang tak kesampaian.Betul la cakap senior "tak semestinya kita belajar kat bumi Ardhul Kinanah ni akan grad kat sini,tak semestinya penghujung kejayaan kita kat sini''.Sekarang aku faham,benda yang tak disangka pun boleh terjadi.Korang bertuah,Allah pilih teruskan perjuangan di bumi itu yang penuh barakah tu.Bak kata Maria dalam Ayat-ayat Cinta "Tak ada Nil,maka tak adalah peradaban".Hijrah aku kat sini,insyaAllah hopefully ada hikmah nya.Aku baca status kau dekat Line,aku stalk je kau hari-hari bila last kau tweet,bila kau letak status dekat Line,bila last kau online dekat whatsapp.Haha.Pelik kan aku,buat kau macam suami aku pulak.Yela,kau pernah ajak aku kawin dengan kau je.Hahaha.Kenapa lah kau ni bukan lelaki haaa,if tak kita ada banyak chemistry ^_^

Status kau "about Fani,I'm remoting myself from her.Bcuz I want her for at least,stand by herself.Dia lagi teruk kot.Asing kat sana.Macam mana pun,kena,kena buat dia berdikari"

           Exactly.Mula kat sini rasa awkward.Then adapt sikit-sikit.Rasa macam apa yang kau tulis Ken.Terasing.Sebab kita dah besar.Bukan mudah nak tinggalkan apa yang kita sayang.Bukan sebab assobiyah menguasai diri ka apa,tapi environment sendiri banyak mengubah kita.Aku dah jumpa akhawat kat sini,pasal tarbiyyah insyaAllah masih ada.Cuma aku tak jumpa sahabat sebaik kau lagi.Ya,takkan sama.Takkan pernah sama.


           Ken,aku tahu kau kuat.Kalau tak,takkan la kau join martial art sampai dapat black belt kan.Kalau tak,takde la orang panggil kau Ken,mesti orang panggil kau Ain,tak pun Fathihah.Ayu gitu ye dop?Hehe.Tak de la.Ken,kau akan jadi jauh lebih menyerlah tanpa aku pun.Tahun ni,kau dah tak pegang banyak jawatan.Bagus lah.Aku support decision kau,sebab tahun 3 tahun paling susah kat sana.Masa kau limited.Aku faham.Tak dapat dah nak whatsapp kau selalu.Kau pun time nak call aku,aku ada kelas etc.Masa kita tak sama.Hakikat yang harus kita terima,kau pernah kata "Nanti kita akan makin jauh,maybe aku dah lupa kau sikit-sikit.Kau pun akan mula lupa kau perlahan-lahan sebab kita berjauhan".Tapi aku harap jauh mana pun kita terpisah,hati kita selalu dekat.Macam lagu Sebiru Hari Ini tu ^_^ 
   
           Kau positive,so aku yakin kau boleh harungi semua benda.Dugaan datang macam ribut,kau senyum je.Qowey.Aku ni je yang lembik,semua benda nak cerita dekat kau.Aku tak makan banyak pun,kau dah start siasat aku sedih tak dapat jawab exam ka apa..Terima kasih,saat aku sakit,aku down tahap tak dapat atasi dah,kau sentiasa ada.Bagi semangat,padahal masa tu kau juga merasakan stress yang sama.Maaf,aku nangis2 kat kau stress nak exam masa aku sakit,padahal kau pun tengah stress dengan keadaan Mesir,exam,gamaah dan masalah peribadi kau.Tak nak cerita kat kau,tapi tak de orang faham aku macam kau.There are times when siblings are like strangers,and friends are like your own family members. 

           Kenal kau,anugerah terindah dalam hidup aku.Saat aku gembira,kita kongsi gelak sama-sama.Aku stress,aku ajak aku main ping pong,jogging,swimming bagai.Aku sedih,kau hiburkan aku,bagi kata-kata perangsang sambil tepuk belakang aku,peluk bahu aku.Perkataan yang kau selalu ucap "Takpe Fani.Takpe.Senyum".Ya Allah rindunya.And paling tak tahan kau selalu tanya "Aku kena sampukjin ke,asyik sakit je'' Hahaha.Sekarang kau tak perlu risau dah.Aku dah sihat dah  ^_^
      
          Kenangan kita,Mesir saksi pertemuan dan persahabatan kita.Sentiasa mendoakan moga kau berjaya.Bahagia.Jumpa pengganti aku yang jauh lebih baik.Yang sentiasa ada untuk support kau,untuk teman kau kemana-mana,untuk jadi good listener pada semua cerita menarik kau.Kau bijak,cantik,mesra dengan semua orang cuma kau susah nak buat orang jadi kawan baik kau.Aku faham.Ken,nak pesan,aku dah takde.So takde orang nak nasihat kau bila kau shopping mengalahkan Paris Hilton.Kau simpan duit.Jgn beli barang comel-comel je.Beli yang yang perlu dah la ^_^

Even cincin ni tak muat dgn aku,tapi tengah sedih cani,aku rasa nak serap sikit kekuatan kau. 










          Btw,nak tunjuk.Ni bilik aku sekarang.Depan meja study terus nampak hospital.Belakang ni,ada kolam renang.Teringat,dulu summer kau selalu pegi swimming.Tapi nak cerita pasal Kuching perlu cerita lain kali.Sbb aku nak cerita hidup nomad yang terpaksa aku hadapi sebelum dapat kolej tetap ni TT_TT.Seminggu lebih jugak hidup menumpang yaww.

         Hidup baik-baik.Aku tak ucap hidup baik-baik pada orang sebarangan.Cewah.Bajet retis.Sayang kau.Walau raga terpisah jauh,insyaAllah hati selalu dekat.InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment