Saturday 30 November 2013

Stress

Bismillahirrahmanirrahim

Exam nak dekat dah.
Lusa pun ada assessment.
Notes bertimbun,tapi otak rasa macam kosong.
Baca dan lupa.Lupa.Lupa.Lupa.
Apa dah jadi.
Mak kata banyak baca quran.Banyak dosa dia kata.
Ya mak tak habis-habis,lepas dia pencen,
Semua benda dia nak kait dengan dosa.
Pastu dia kata sebab aku tak banyak doa.
Sebab tu Tuhan bagi aku lupa.
Assumption mak sejak dia pencen mmg menusuk kalbu.
Padan muka aku.
Apa yang buat susah sangat nak ingat segala mechanisms.
Benda ni simple je.Tapi kenapa susah untuk nak ingat.
Dulu hafal anat boleh je celah2 gigi pun boleh hafal contents.
Banyak makan maggi ke.Twisties ke.
Kat Mesir sana banyak je aku telan chipsy dengan pepsi,
tapi Tuhan permudahkan aku.
Apsal sekarang aku rasa susah.Stresssssss T_T

Well,aku tengok end of block 1 ada 4-5 orang dapat A-.
Dahsyat oh bijak bestari dapat A- yewww.
Nak tunggu A+ dengan A mmg botak kepala.

Chinese.Ya mereka sangat rajin dan bijak.
Pergi library pukul 7 pagi balik 10 malam.
Passionate kan depa. 
Aku ni if  lulus pun aku bersyukur sangat dah.
Aim nak naik tahun je.Kah3
Sungguh daif nya aku setting goal.
Tapi yela.Baca tak ingat2.Stresssss 

Dulu nak compare dengan Arab pun depa pandai2.
Pakai ranggi skinny jeans,sebelah tangan coke dengan chipsy,
Dalam beg tangan buku sebuah dengan alat make up.
Time sebelum lecturer masuk dok tempek2 bedak bagi putih muka.
Pastu letak lipstik tebal2 sambil suluh cermin perbetul shawl.
Budak Melayu,pakai baju kurung kedut2 je.
Tak sempat pun nak iron.
Letih study sbb semalam boleh jadi balik lewat round ward.
Bawak buku tebal2,bag pack sampai nak terkehel bahu.
Makan jaga-jaga je.Bawak segelas susu dengan roti bun buat breakfast.
Makan makanan yang bernutrisi je.Sunnah yawww.Madu,habbatus sauda,zafran etc.
Tapi dalam kelas,bila doctor tanya budak Arab jawab semua betul.
Sebijik macam skema jawapan kadang tak tinggal satu patah perkataan pun.
Budak Melayu jawab semua merepek.
Why.Why.Why.Haih.


Well.Dah tengah stress.Aku pun terfikir,kalau lah ada Sang Pari-pari,
Aladdin ka,aku nak mintak mantera pandai bijak bestari macam depa.
Baca sekali ingat semua.Mesti hidup aku bahagia.Kah3






  EXAM!!









No comments:

Post a Comment