Thursday 24 March 2016

FOOD

Mak kata " Jgn mengeluh sangat, nanti pahala tak dak ". Dah, seriously, aku dah tak tahan malam ni. Hahaha.

Penat dah tahan sebenarnya, asal weekend saja makan megi, delivery kfc. Bila entah nak ada cafe balik kolej ni? Kemon, aku rasa kalau megi ni boleh cakap, maybe dia akn cakap " awat hang ni pathethic sangat? "

Well. Bab makan memang masalah since  Kak Patin and the gang tak ada kereta, duduk pulak dekat fakulti perubatan Kuching yang kononnya tengah bandar, igt segalanya-galanya senang, but the bitter truth is, kau tak ada transport, so susah kau nak keluar cari makan. Takkan la everytime nak keluar cari cab, tapi memang tiap kali keluar call taxi pun. Kau ada option lain ke? Tak dak pun kan? Aku memang desperate pun.

Penat, aku weeekend nak rehat, aku tak mau pi hospital semata nak makan 😟😟😟  (Tapi kekadang, weekend memang kena pi hospital pun clerk patient) Makanan tak sedap, bosan menu sama tiap-hari hang tak payah complain sangat, sebab makan nasi ada lauk dah cukup utk nak meneruskan kelansungan hidup.

Itu tak masuk lagi peraturan college yang tak boleh ada washing machine, tak boleh masak etc. What the heck?

Okay, i have to stop here. Nanti lagi berbakul sumpah seranah Kak Patin cakap. Abang Ee aku cakap " Dah bawak bertenang " Dia cakap, I know how you feel because I am a student too ". Tapi Mesir syurga makanan, lapaq saja, hang boleh call khidmat tausil, order nak nasi putih, tomyam campur, telur dadar. Nak best sikit, ha, tausil saja pizza, lasagna, Nasi Mandy Hadramaut. Ramai jugak yang just lunch dekat hospital tapi dinner just makan biscuits pastu bancuh air. Tapi Kak Patin can't survive without rice. Aku rasa macam ada symptoms hypoglycemia, tremors etc, if tak mkn nasi, aku rasa tak sempurna. Okay, exaggerate.

Why food important sangat sampai gedik nak buat entry? Of course lah. Nobody can survive without food. Plus, consuming fast food is not good for health too. FAST FOOD FAST DIE. Oh God, please, I don't wanna die young 😕😕😕

Sound childish kan? But, please try to put yourself in our shoes, then you'll know how terrible this feeling is. Sikit-sikit 2-3 bulan pertama boleh tahan, tapi dah lama, sumpah seranah banyak jugak keluar dari mulut puaka aku ni dengan segala karenah birokrasi yang bagi aku tak make sense at all.

K.bai. I have to stop here sebelum tersebut tambah tolak darab bahagi ÷×=%_-+×#!

" Sabar. Mana pergi tarbiah, Nabi dulu bla.. bla.. "

Oh no. Not this time. Please.




No comments:

Post a Comment